Hoe werken we?

  • We komen tot bij u thuis voor een eerste gratis en vrijblijvend gesprek.
  • Tijdens dit intakegesprek luisteren we naar uw behoeften en vragen.
  • We vinden een individuele, administratieve, gekwalificeerde en gecertificeerde CURA hulp in uw buurt.
  • Onze diensten zijn op maat, zonder tijdslimiet, zodat ze aangepast zijn aan uw behoeften.
  • Met CURA worden u en uw dierbaren van uw dagelijkse administratieve last ontheven door middel van persoonlijk beheer.

Diensten

Hulp bij administratie

Wij zorgen voor het sorteren en verwerken van uw post, de klassering van uw documenten en het bijhouden van uw dossier. Wij helpen u met communicatie, met betalingen van uw facturen (vervaldata, doorlopende opdrachten, overschrijvingen) en met de opvolging van de medische kosten (opsturen van attesten en documenten van ziekenhuisopname). Wij kunnen u in contact brengen met zorgverleners en andere diensten en helpen u graag met de bijhorende administratieve procedures (vb. adreswijziging/ contracten met leveranciers, een nieuw ID-kaart, verzekeringen, reisplanning enz)

Laat u begeleiden tijdens uw afspraken

L’accompagnement, le suivi et la prise en charge de vos rendez-vous (médicaux, administratifs ou utilitaires) permettent de vous soulager et de vous rassurer, mais aussi de défendre au besoin votre intérêt, de poser les bonnes questions et de conserver informations et explications importantes qui pourraient vous échapper.
Afin que vous maîtrisiez au mieux votre quotidien, nous vous proposons d’établir et de vous aider à suivre votre budget actuel et prévisionnel.
En cas de besoin, nous coordonnons le maintien à domicile à travers la gestion des équipes et du lieu de vie.
En cas de décès, vous êtes aidés pour les démarches successorales en tant que conjoint survivant.
Vous trouverez aussi un soutien informatique adapté.

Aanpassing van uw woning

Voor mensen die thuis willen blijven wonen, kan het vereist zijn om hun woning veiliger te maken en dus aan te passen om een maximaal comfort en autonomie te garanderen (vb. een helling voor rolstoel of traplift). Wij helpen u bij het veranderen van uw woning, maar ook bij een eventuele verhuis (kiezen van een nieuwe woning, gerelateerde administratieve formaliteiten aan verkoop/verhuur van uw woning), alsook bij het opruimen en sorteren van uw huidig eigendom en woning (vb. kelder, zolder, kasten).

Voorbereiding op de toekomst

Wij begeleiden u bij de te nemen maatregelen als het vertrek uit uw woning onvermijdelijk is geworden, eveneens kunnen we preventief de gewenste apparatuur integreren in geval van invaliditeit of palliatieve zorgen. Zowel voor u als voor uw nabestaanden is het belangrijk volgende onderwerpen te bespreken: orgaandonatie, keuze ziekenhuis, laatste wensen en buitengerechtelijke mandaten. Ook hierbij kunnen wij u administratieve ondersteuning aanbieden.

Levensdossier

Uw levensdossier bevat alle belangrijke contacten: artsen, banken, advocaten, notarissen en diverse leveranciers, maar ook uw familie en/of uw bevoorrechte contacten.
Dit dossier helpt CURA om snel te handelen in urgente en minder urgente situaties (ziekenhuisopname, verhuis, ziekte, overlijden, erfenis, een administratie, vergeten gegevens). Dankzij een goede kennis van uw infrastructuur kunnen we u sneller en effectiever helpen door contact op te nemen met uw vertrouwde contactpersonen. Als er contactinformatie ontbreekt, zal de Curanizer ze helpen terugvinden.

Prijzen

We hanteren een uurtarief van 50 Euro incl BTW.
Bijkomende kosten kunnen worden toegevoegd: reiskosten, administratiekosten (vb post, kopieën, scans enz…)

Voorbeelden

Basis begeleiding
1-2 uur/week
3-9 uur/maand
vanaf 150 Euro/ maand
Regelmatige opvolging
: +2.5 uur/week
10 uur/maand
vanaf 500 euro/maand
Levensdossier
350 euro