CURA helpt u bij het maken, begeleiden en opvolgen van uw medische afspraken.

Een van de belangrijkste diensten die door onze klanten wordt gewaardeerd is "afspraakbeheer". Veel van onze oudere klanten denken immers niet noodzakelijkerwijs aan het maken van afspraken, het bijhouden ervan, het in orde zijn of het opvolgen van alle instructies die op het moment van de afspraak worden gegeven. Daarom biedt CURA u deze ondersteuning. In tussentijd zijn hier een paar tips die u zelf kunt volgen.
Vanaf een bepaalde leeftijd is het noodzakelijk om een regelmatige follow-up te doen met betrekking tot het zicht, het gehoor, de mondhygiëne en een algemene controle. Op elke leeftijd is het raadzaam om minstens één keer per jaar naar de tandarts te gaan en het is aan te bevelen om elke 6 maanden te gaan. Regelmatige afspraken helpen om risico's te voorkomen en om te weten te komen of er sprake is van problemen. Wat de oogarts betreft, is het raadzaam om elke 2 jaar te gaan als u geen problemen heeft met uw gezichtsvermogen, uw bril of als u geen hoofdpijn heeft. Maar als deze problemen zich voordoen of deel uitmaken van uw dagelijks leven, is het over het algemeen aan te raden om elk jaar een afspraak te maken. Daarna zal uw oogarts u vertellen hoe vaak hij of zij u wil zien. Wanneer u voelt dat uw gehoor afneemt, kunt u beginnen met een gehoortest voordat u naar een professional gaat.

AFSPRAAKBEHEER

We hebben de klassieke afspraken dus al behandel. Maar afhankelijk van uw leeftijd en uw gezondheid, kan het zijn dat u andere afspraken hebt, zoals een bezoek aan uw cardioloog, gastro-enteroloog, neuroloog. Daardoor kunnen er veel contactpersonen zijn, veel afspraken die kunnen volgen op testen, onderzoeken, ... Het is dus niet altijd gemakkelijk om alles te beheren.
Allereerst stelt CURA u voor om een kalender op te stellen voor de mensen die digitaal kunnen werken. Zo kunt u de afspraken op een autonome manier beheren. Deze melding staat één dag voor uw afspraak op de computer met herinneringen en zelfs een uur voor uw afspraak. Als u een horloge aansluit, kunnen we er ook verschillende herinneringen op zetten. Voor degenen die de voorkeur geven aan een papieren kalender, zorgen wij er voor een die bij u en uw leven past. Wij zorgen ervoor dat u al uw afspraken noteert en dat u eraan herinnerd wordt, zodat u ze niet vergeet.

BEGELEIDING BIJ AFSPRAKEN

Een van de diensten die wij aanbieden en waarvoor u kunt kiezen, is om u te begeleiden naar uw afspraken. Waarom stellen we dit voor? Veel van onze klanten schrijven niet alles op, of onthouden niet alles. Met uw toestemming en uiteraard in alle vertrouwelijkheid brengen wij u met de auto naar uw afspraak en zijn wij gedurende het hele traject aanwezig. Zo kunnen we kennis nemen van de aanbevelingen, het voorschrift van uw arts verwerken en daarna alle stappen samen met u zetten.

OPVOLGING VAN AFSPRAKEN

Wij helpen u bij alle stappen die volgen op een afspraak, namelijk: u begeleiden naar de apotheek, andere afspraken maken voor onderzoeken, tests of bij een andere arts, controleren of u al dan niet een aanvullende verzekering heeft en in dit geval uw eventuele vergoedingen controleren. We noteren deze informatie in een document met afspraken en bezoeken van de zorgverleners aan uw huis. Zo heeft u altijd een overzicht van de gemaakte afspraken en van de afspraken die nog volgen. Met uw toestemming en volgens uw beslissing kunnen wij deze informatie ook doorgeven aan uw familieleden die niet aanwezig konden zijn bij de afspraken en hen op de hoogte brengen van de te volgen stappen.

TELECONSULTATIE, HEEFT U ER OOIT OVER NAGEDACHT?

Het is ook belangrijk om gebruik te maken van alle technologieën die vandaag de dag beschikbaar zijn en voor degenen die dat wensen, kunnen wij u helpen en begeleiden bij een teleconsultatie. De teleconsultatie is aan een opgang bezig in België en sommigen dringen er bij hun klanten op aan om gebruik te maken van deze optie, die hen in staat stelt om snel behandeld te worden als het eenvoudig is en ook om deze optie te gebruiken als u in het buitenland bent.

https://handy.brussels/en/

Hier is ons advies over het maken, begeleiden en opvolgen van uw medische afspraken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via mail of telefoon als u meer informatie of hulp nodig heeft. Elke persoon is uniek en we weten hoe we ons moeten aanpassen aan deze verschillende situaties. Het is onze ervaring met verschillende klanten die ons sterk gemaakt heeft.

Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site