CURA past zich aan de unieke noden van elke familie en elk individu aan door vertrouwelijke en gezinsvriendelijke oplossingen te bieden voor de dagelijkse administratie en het beheer. Wij bevorderen het onderhouden van sociale banden en de nauwgezette opvolging van onze klanten.

OVERAL IN BELGIË
CURA bevordert de verbondenheid met de CURAnizer in uw buurt
BEKWAME VAKMENSEN
De CURAnizers worden volgens strenge criteria voor u geselecteerd.
FLEXIBELE TARIEFOPLOSSINGEN VOOR BIJ U THUIS.
Geen inschrijvingsgeld, 100% à la carte. Ontdek onze tarieven.
- Administratief beheer
- Ziekenhuisopname en terugkeer naar huis
- Zoeken naar en inzet van thuiszorgers
- Begeleiding en opvolging van afspraken
- Budget
- Verhuizing
- Aanpassing van de leefruimte
- Reisarrangementen
- Voorbereiding op de toekomst
ONZE OPLOSSINGEN
ADMINISTRATIEF BEHEER
Administratieve procedures zijn tijdrovend en vaak ingewikkeld, saai en repetitief. Uw persoonlijke assistent zal alles voor u regelen, dus u zult opgelucht zijn.
- Sorteren en opvolgen van de post
- Klasseren van documenten
- Correspondentie
- Aanmaak en opvolging van dossiers
- Follow-up van betaling van facturen
- Follow-up van medische kosten
- Hulp bij administratieve procedures
○ Adreswijzigingen, wijzigingen van leveranciers.
○ Vernieuwing van identiteitskaart/paspoort.
○ Reisplanning - Bijstand bij erfenisprocedures als overlevende echtgeno(o)t(e)
- Computerondersteuning
- Samen met u bekijken we alle mogelijke financiële steun.

ZIEKENHUISOPNAME EN TERUGKEER UIT HET ZIEKENHUIS
De organisatie voor, tijdens en na een ziekenhuisopname kan tijdrovend zijn en een bron van angst. We staan aan uw zijde om u met een gerust hart te helpen herstellen.
- Follow-up van de pre- en post-hospitalisatie-administratie
○ Openen en samenstellen van hospitalisatiedossiers & beheer ervan
○ Opvolging van de medische kosten (facturen, attesten)
○ Ziekenfonds, verzekeringen,... - Contact met de maatschappelijk werker van uw hospitalisatiedienst
- Het organiseren van schoonmaak en onderhoud tijdens uw afwezigheid
- Voorbereiding van het huis en organisatie van boodschappen
- Uw persoonlijke spullen naar het ziekenhuis brengen
- De post lichten
HET ZOEKEN EN REGELEN VAN THUISZORGERS
In België zijn er tal van oplossingen en actoren waarop u een beroep kunt doen. Wij organiseren het bezoek van dienstverleners aan uw huis of vestiging.
- Huishoudelijke hulp.
- Verpleegkundige
- Ergotherapeut.
- Fysiotherapeut.
- Elektricien, loodgieter...
- Vrijwillige verenigingen.
- Zogverleners.
- Begeleidster.
- Maaltijden aan huis.
- Levering van boodschappen.
- Medische apparatuur

BEGELEIDING EN OPVOLGING VAN AFSPRAKEN
In alle vertrouwelijkheid plannen en/of begeleiden wij u naar uw afspraken om begrip en een optimale opvolging te garanderen.
- Medische afspraken.
- Juridische afspraken.
- Winkelen van bij u thuis
- Schrijven van rapporten en ze doorsturen naar uw familie en vrienden als u dat wilt.

BUDGETTERING
Wij helpen u bij het opstellen van uw budget, omdat wij van mening zijn dat uw financiële autonomie en de kennis van uw situatie van essentieel belang zijn.
- Bepalen van uw prioriteiten en controleren van uw uitgaven.
- Verminderen van uw angst.
- Identificeren van onregelmatigheden (abnormale bedragen, dubbele betalingen, ...).
- Vermijden van de gevolgen van overmatige schuldenlast
- Anticiperen op het onverwachte.
- Wees voorbereid op de toekomst

VERHUIZING
De zorgvuldige voorbereiding van uw verhuizing maakt een rustige installatie in uw nieuwe woonplaats mogelijk.
- Administratieve formaliteiten.
○ Hulp bij de verkoop/verhuur van de woning.
○ Overdracht/annulering van contracten. - Hulp bij het in- en uitpakken, keuze van het meubilair, opslag van het meubilair, ...
- Op orde zetten van de woning (kelder, zolder, kasten).
AANPASSING VAN DE LEEFRUIMTE
Of u nu thuis blijft of ervoor kiest om te verhuizen, wij staan aan uw zijde om oplossingen te implementeren die aangepast zijn aan uw woonplaats en om de opvolging te verzekeren.
- Keuze van een nieuwe woonpaats (appartement, huis, verzorgingstehuis, rusthuis...).
- Bezoeken.
- Hulp bij de inrichting van uw woning.
- Beveiliging en aanpassing aan uw behoeften.
- Zoeken naar mogelijke financiële steun

ORGANISATIE VAN VERPLAATSINGEN
Er zijn verschillende oplossingen voor het verplaatsen van punt A naar punt B. Wij bevorderen uw mobiliteit, organiseren uw reizen en begeleiden u als u dat wenst.

VOORBEREIDEN OP DE TOEKOMST
Door u voor te bereiden op morgen, garandeert u uzelf en uw geliefden gemoedsrust. We zijn ons ervan bewust hoe moeilijk sommige beslissingen kunnen zijn.
- Begeleiding van procedures met betrekking tot het levenseinde.
○ Keuze van het ziekenhuis.
○ Keuzes voor orgaandonatie en donatie van het lichaam aan de wetenschap.
○ Voorafgaande verklaringen (euthanasie en weigering van behandeling).
○ Keuze van het uitvaartcentrum.
○ Laatste wensen.
○ Testamenten.
○ Donaties. - Begeleiding bij plaatsing onder voorlopig beheer.
- Begeleiding in het kader van een buitengerechtelijk mandaat.

Neem contact met ons op!
Voor administratieve bijstand, kunt u contact met ons opnemen via de telefoon of via het formulier. We zullen samen uw behoeften bestuderen om u de aangepaste hulp te bieden. Wij bieden u gekwalificeerd personeel in uw buurt, in het hele land. U kunt op ons rekenen of u nu in Brussel, Namen, Luik, Antwerpen, Gent, Leuven, Brugge of Kortrijk bent.
Neem nu contact op