Cura Services 2018-09-17T14:13:17+00:00

NL
FR
EN

Welkom

Hulp nodig als senior? Dat is de wens die CURA Services graag vervult. CURA Services biedt de middelen aan om het dagelijks leven van senioren optimaal te organiseren.

CURA Services biedt een dynamische structuur aan met administratieve diensten op maat. Iedere persoon wordt begeleid door een contactpersoon, de Curanizer genoemd.

CURA Services neemt de dagelijkse administratieve taken over van de senior en van zijn of haar omgeving.

Onze geschiedenis

CURA Services werd in 2013 opgericht door Pauline Dubois. Tijdens haar studies en haar eerste job ontfermde Pauline zich ook dag in dag uit over haar grootouders. Het werd echter steeds moeilijker om de vele verplichtingen, haar sociale leven en de zorg te blijven combineren. Pauline ging dus op zoek naar een ‘officiële’ structuur die specifiek gericht was op het bijstaan van senioren… zonder resultaat.

Pauline nam het heft dus in eigen handen en ontwikkelde een formule voor hulp aan senioren, een ambitie die haar beroep zou worden. Het ontstaan van CURA Services was een feit.

De Curanizer

Hoe werkt CURA Services?

  • De Curanizer bezoekt de senior thuis. Tijdens dit intakegesprek worden de behoeften van de senior in kaart gebracht.
  • De verzamelde informatie wordt geanalyseerd en de Curanizer stelt samen met de senior een stappenplan op. Tijdens de opdracht kunnen de taken uiteraard aangepast worden aan de noden van het moment.
  • De senior en de Curanizer ontwikkelen een dynamiek en een nauwe vertrouwensband die versterkt wordt door een één-op-één relatie: de senior krijgt steeds dezelfde Curanizer over de vloer.
  • Het stappenplan wordt opgenomen in een geautomatiseerd en globaal beheersysteem waarin de gegevens van de senior voortdurend geactualiseerd worden. Een dergelijk systeem garandeert dat de opvolging duidelijk en soepel verloopt. Zowel de senior zelf als de familie – indien die betrokken was bij de initiële vraag om hulp – hebben toegang tot het systeem.
  • De Curanizer volgt het ‘Charter van CURA Services’ dat steunt op louter menselijke waarden en voortkomt uit de sociale roeping van CURA Services.

Vind de Curanizer in uw buurt.

  • In Brussel | Pauline, Véronique en Gregory
  • In Vlaanderen | Dominique
  • In Wallonië | Nicolas

Pauline

Curanizer Brussel
0473 86 32 74
paulinedubois@curaservices.be
LinkedIn

Zij behaalde een diploma aan het ICHEC (Institut Catholique des Hautes Études Commerciales) en begon haar loopbaan als financieel auditeur bij PricewaterhouseCoopers. In die periode zorgde Pauline ook voor haar grootouders. Toen ze externe hulp zocht, bleek ze die niet te vinden. Dus startte ze in 2013 met CURA, diensten gericht op een specifieke maar groeiende vraag.

Pauline ontwikkelde hiervoor een platform voor familiaal beheer en omringde zich met consultants, de Curanizers genoemd.

Véronique

Curanizer Brussel
0478 340 184
veroniquewilberz@curaservices.be
LinkedIn

Véronique behaalde een diploma aan de LSM (Louvain School of Management) en ging daarna voor een diploma Management en Beleid van de Gezondheidszorg om directrice van een rusthuis te kunnen worden. In 2016 kreeg ze haar vergunning van het COCOF en besloot ze zich volledig toe te leggen op de assistentie van hulpbehoevende personen. In februari 2017 kwam ze CURA versterken.

Gregory

Curanizer Brussel
0475 850 869
gregorykaisin@curaservices.be
LinkedIn

Gregory behaalde het diploma Rechten in juni 1996 aan de Universiteit van Louvain-La-Neuve. Hij start onmiddellijk zijn carrière als advocaat aan de balie van Brussel. In zijn privésfeer heeft Gregory een hechte band met zijn grootouders en is hij erg bekommerd om hun situatie. Gregory beseft door de jaren heen dat voor zijn grootouders, zowel als voor de senioren in het algemeen, de dagelijkse taken een zware opdracht worden. Hij beslist om CURA te dienen met zijn ervaringen en zijn empathie voor senioren.
In oktober 2017 sluit hij zich aan bij het Cura-team.

Dominique

Curanizer Oost- en West-Vlaanderen
0476 407 455
dverhaegen@curaservices.be
LinkedIn

Na haar secretariaatsstudies werkte Dominique in verschillende sectoren als Administratief Verantwoordelijke. Tegelijkertijd hielp ze altijd met de zorg voor oudere familieleden. Haar vriendelijkheid en luisterend oor zijn essentiële troeven in de begeleiding van ouderen. Bovendien heeft Dominique vergevorderde vaardigheden in administratie en coördinatie. In augustus 2017 vervoegde ze het CURA-team.

Nicolas

Curanizer Wallonië
0494 12 57 82
nicolasdumont@curaservices.be
LinkedIn

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin aliquam pretium egestas. Cras fermentum, enim a mattis sollicitudin, dolor eros scelerisque ante, ut fermentum lorem odio vel leo. Sed sit amet tellus risus. Etiam in dui urna. Suspendisse sodales, ligula ut posuere malesuada.

Jobs

Wilt u graag voor CURA werken?

Stuur uw CV naar info@curaservices.be of vul onderstaand formulier in.

De diensten van CURA Services

Klik op onze diensten en ontdek meer

Dit zijn individuele of begeleide diensten, afhankelijk van uw behoeften en wensen.

Laat uw administratie in goede handen

CURA volgt uw facturen op (vervaldata, doorlopende opdrachten, overschrijvingen) en neemt andere administratieve taken over. Denk maar aan adreswijzigingen, contracten met leveranciers, medische dossiers, verzekeringen, enz.

Als u dat wenst, maakt de Curanizer een overzicht van uw uitgaven en terugkerende kosten. Zo vermijdt u dubbele betalingen en bent u er zeker van dat uw budget optimaal beheerd wordt.

Laat u begeleiden tijdens uw afspraken

CURA regelt al uw afspraken (dokters, administratie, leveranciers) en vergezelt u indien gewenst tijdens die afspraken. Zo heeft u minder stress en wordt u bovendien bijgestaan door iemand die uw belangen verdedigt en alle nodige informatie en documenten bijhoudt.

Bij een regelmatige opvolging zal de Curanizer een dubbele agenda bijhouden.

Pas uw woning aan

Wie thuis oud wil worden moet vaak de woning aanpassen. Een helling voor een rolstoel of een traplift zijn enkele voorbeelden van technieken gericht op meer autonomie en comfort.

De aanpassingen worden altijd met u besproken. En als deze uitgevoerd worden, zal CURA ze ook opvolgen.

Bereid u voor op de toekomst

CURA denkt ook aan later wanneer u uiteindelijk niet meer thuis kunt wonen of bij een overlijden. Alle regelingen worden getroffen zodat de thuisblijvende of overlevende partner zich geen zorgen hoeft te maken over de bijhorende administratie.

Maak een levensdossier op

Uw levensdossier bevat alle belangrijke contacten in uw leven: artsen, banken, advocaten, notarissen en diverse leveranciers, maar ook uw familie en/of andere belangrijke personen.

Dit dossier helpt CURA om snel te handelen in dringende of minder dringende situaties (ziekenhuisopname, verhuizing, ziekte, overlijden, erfenis, vergeten gegevens). Dankzij een goede kennis van de reeds bestaande infrastructuur kan de Curanizer contact opnemen met uw vertrouwde contactpersonen en u nog sneller en efficiënter helpen. Als er contactinformatie ontbreekt, zal de Curanizer het nodige advies geven.

Tarieven

Onze eerste afspraak is altijd gratis. CURA komt naar u toe en tijdens een eerste gesprek toetst de Curanizer de noden en verdere stappen met u af.

Contacteer ons voor meer informatie.

Getuigenissen

Aanpassing aan de woning en afspraken en begeleiding

Mijn vader woont al jaren alleen. Zijn gezondheid is de laatste tijd achteruitgegaan maar hij weigert uit zijn appartement te vertrekken. Ik kon niet genoeg bij hem op bezoek gaan en het bezorgde mij stress dat ik hem niet voldoende kon helpen. En toen vertelde iemand mij over CURA. De eerste ontmoeting met mijn vader verliep heel goed, en het klikte ook meteen tussen Véronique en hem. Véronique regelde een aantal noodzakelijke punten zoals de leveringen van maaltijden aan huis, een bedhek, een noodknop en een stoeltje in de douche. Zij zorgde er ook voor dat een verpleegster en een kinesist dagelijks langskomen. Voorts ontfermde Véronique zich over de administratie van het appartement en over de agenda van mijn vader. Ik had nooit gedacht dat ik dit soort dienstverlening zou vinden. Deze hulp betekent enorm veel voor mij!

Francine, 60 jaar

Hulp bij de administratie

Toen mijn man overleed, voelde ik me aan mijn lot overgelaten. Hij was het die alles regelde. Mijn verpleegster sprak me over Pauline. We maakten een eerste afspraak en Pauline schoot meteen in actie. Ze verzamelde alle documenten die nodig waren om de erfenis te regelen, in samenwerking met de notaris. Dat was zo’n opluchting! Sinds het overlijden van mijn man helpt ze me mijn papieren te ordenen, mijn post op te volgen en een maandbudget bij te houden. Ik kan haar voor 100% vertrouwen en ze staat altijd klaar om me te helpen!

Colette, 79 jaar

Afspraken en begeleiding’

We zijn in een serviceflat gaan wonen. Het ging niet goed met mijn man en ik kon de zorg voor hem alleen niet meer aan. Maar we konden ons niet aanpassen en besloten uiteindelijk weer te verhuizen. Ik zag echter op tegen een nieuwe verhuizing. Maar Pauline ontfermde zich over alles: de verhuisfirma, de plaatsbeschrijving, de adreswijziging bij de gemeente en de leveranciers, de nazending van de post, de huurwaarborg, … Zonder haar zou me dat nooit zijn gelukt en zaten we waarschijnlijk nog in onze serviceflat. Pauline heeft ons op ons gemak gesteld en ons perfect geholpen tot we weer helemaal geïnstalleerd waren.

Lucienne, 82 jaar

Voorbereiding op de toekomst

Mijn man was altijd goed georganiseerd. Ik minder. Pauline komt mijn man regelmatig een handje helpen. We hebben besloten regelingen te treffen voor ons levenseinde. Pauline gaf ons een lijst met af te werken punten, een soort van checklist. Die lijst afwerken was makkelijker gezegd dan gedaan. Maar Pauline hielp ons bij ieder punt: een afspraak bij de notaris om te zien of ons huwelijkscontract in orde was en de opstelling van ons testament, een afspraak bij een advocaat gespecialiseerd in erfrecht, een afspraak bij de begrafenisondernemer, een afspraak bij de gemeente voor onze keuze over orgaandonatie, onze wensen met betrekking tot onze behandeling, enz. Mijn man en ik zijn blij dat we deze beslissing samen en in volle bewustzijn hebben genomen. Ik ben zo blij dat Pauline er was!

Jean-Marie et Martine, 83 et 81 jaar

Afspraken en begeleiding

Ik heb een job en een gezin. Mijn broer woont bovendien in het buitenland. Het was altijd moeilijk om met mama naar de dokter te gaan maar ook haar uitleg over afspraken was vaak moeilijk te begrijpen. Nu werken we met CURA waarbij de Curanizer mama vergezelt tijdens haar doktersbezoeken. Wij worden van iedere afspraak, iedere bloedafname en ieder geneesmiddel op de hoogte gehouden. Dat is een groot geluk, zowel voor ons als voor mama, die nu trouwens veel minder vaak naar de dokter gaat.

Pascale, 50 jaar

Hulp bij de administratie

Zelfs met 3 kinderen slagen we er niet in om de administratie van onze ouders te verdelen en op te volgen. We deden dus een beroep op Pauline. Wat een gemoedsrust om te weten dat Pauline onze ouders regelmatig ziet en hun administratie behartigt.

Michèle, 55 jaar

Onze belofte

Vertrouwelijkheid
We garanderen een vertrouwelijke behandeling van uw gegevens en documenten.

Zelfstandigheid
U behoudt het recht op een leven dat zo zelfstandig mogelijk is naargelang uw fysieke en mentale mogelijkheden. We handelen enkel op uw vraag en/of deze van uw omgeving.

Welzijn
Uw fysiek en mentaal welzijn, uw vrijheid en uw veiligheid zijn onze prioriteiten.

Relatie op mensenmaat
We bieden u de beste hulp en behandeling, op maat van uw persoonlijke behoeften en wensen.

Transparante, onafhankelijke en onpartijdige assistentie
We garanderen u transparante procedures en erelonen, alsook een onafhankelijk en onpartijdig advies.